[O2] Jakość fabrycznego montażu instalacji LPG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • nobody
    Ambiente
    • 2011
    • 119

    #51
    Zamieszczone przez TwoB
    nobody, ja też mam DCBA
    Polon, TwoB, wielkie dzięki; teraz też tak mam, ale było ABCD :? W ASO tłumaczyli się, że w innych silnikach do Octavii 2 FL jest inna kolejność i się ,,pomylili''. No jestem teraz bardzo ciekawy, jakie to silniki i czy monter instalacji wogóle kiedyś czytał instrukcję do Toura.

    Komentarz

    • kult0035
      Rider
      • 2011
      • 265
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #52
      ja też mam DCBA....ale wydaje mi się, że to nie ma większego znaczenia....o ile zrozumiałem z instrukcji LR ważne jest tylko, aby wtryskiwacz A był "sparowany" z okablowaniem koloru "blue, blue-black" czyli "niebiesko-niebiesko-czarnym"

      Komentarz

      • nobody
        Ambiente
        • 2011
        • 119

        #53
        Zamieszczone przez kult0035
        ja też mam DCBA....ale wydaje mi się, że to nie ma większego znaczenia....o ile zrozumiałem z instrukcji LR ważne jest tylko, aby wtryskiwacz A był "sparowany" z okablowaniem koloru "blue, blue-black" czyli "niebiesko-niebiesko-czarnym"
        No jak nie ma, jak ma Samochód po zamianie nagle zaczął jeździć na standardowej mapie z Józefowa. Wtryskiwacze gazowe muszą się synchronizować z benzynowymi, co wychodzi właśnie na wolnych obrotach lub przy przełączaniu LPG/noPB, stąd ta kolejność jest krytyczna; być może same literki jako takie nie mają znaczenia, ale podajesz kolejny przypadek takiej kolejności - więc kit LR ma to chyba zaszyte.

        Komentarz

        • Andrzej.P
          RS
          • 2011
          • 1516
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #54
          Zamieszczone przez kult0035
          Rzekomo nic się nie wierci, tylko wyciąga wtryskiwacze benzynowe, wkręca w kolektor taką przedłużkę (rurkę jakby) na której montuje się wtryskiwacz benzynowy, a w bocznym kanale tej przedłużki wtryskiwacz LPG. Przedłużka ma kształt jakby litery Y "do góry nogami".
          Pewnie chodzi o tego typu podstawki pod wtryskiwacze: http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=5183
          Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
          FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

          Komentarz

          • dziadekk
            Rider
            • 2011
            • 355
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #55
            U mnie wtryski PB normalnie są od góry w kolektorze a wtryski od LPG od dołu kolektora- raczej wiercenie było konieczne ale demontarz kolektora niekoniecznie, myślę, że wiercili bez demontarzu. Oznaczenie wtrysków ABCD odpiwiada kolejności cylindrów dla montażu. Tak myślę.

            Komentarz

            • nobody
              Ambiente
              • 2011
              • 119

              #56
              Zamieszczone przez Andrzej.P
              Zamieszczone przez kult0035
              Rzekomo nic się nie wierci, tylko wyciąga wtryskiwacze benzynowe, wkręca w kolektor taką przedłużkę (rurkę jakby) na której montuje się wtryskiwacz benzynowy, a w bocznym kanale tej przedłużki wtryskiwacz LPG. Przedłużka ma kształt jakby litery Y "do góry nogami".
              Pewnie chodzi o tego typu podstawki pod wtryskiwacze: http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=5183
              Czytałem na lpg-forum.pl, że problem z podstawkami, to właściwa kalibracja wtryskiwaczy benzynowch - trudno je ustawić dokładnie w oryginalnej pozycji. Natknąłem się też na dokumentację (i film na youtube) zakładania instalacji gazowych LR w fabryce Fiata (Panda) - tam też kolektory są zdejmowane i nawiercane. To że podstawki nie są szeroko stosowane, prawdopodobnie wynika z wad tego rozwiązania.

              [ Dodano: Wto 22 Lis, 11 19:33 ]
              Zamieszczone przez dziadekk
              U mnie wtryski PB normalnie są od góry w kolektorze a wtryski od LPG od dołu kolektora- raczej wiercenie było konieczne ale demontarz kolektora niekoniecznie, myślę, że wiercili bez demontarzu. Oznaczenie wtrysków ABCD odpiwiada kolejności cylindrów dla montażu. Tak myślę.
              dziadekk, wiercenie bez zdejmowania kolektora 1.6BSE chyba nie jest możliwe, na dodatek końcówki trzeba wkręcić kluczem na specjalny klej do gwintów, który jest odporny na temperaturę. Pod kolektorem jest bardzo mało miejsca i dostęp blokuje osprzęt. Chyba jednak nie. W ASO mi powiedzieli, że kolektor był zdejmowany i że inaczej się nie da tego zrobić.

              Komentarz

              Pracuję...